Tegoroczny Air Max Day zbliża się coraz większymi krokami. Dlatego Nike Sportswear już teraz przedstawia trzecią odsłonę sygnowaną przez trio HTM: Air Max Ultra M autorstwa prezesa i CEO Nike, Marka Parkera. O inspiracjach i rozwiązaniach zastosowanych w najnowszej propozycji poniżej opowiada sam projektant.
O cholewce… Wierzchnią część buta wyróżniają bardzo surowe i wyraziste linie, kończące się tuż przy podeszwie. Dzięki nowej technologii tkania żakardowego mogłem wypróbować różne efekty ułożenia tkaniny, jak przejścia gradientalne czy pikselizacja. W ten sposób cholewka ma bardziej organiczny charakter, jednak wciąż jest to model z widoczną poduszką Air.
O inspiracji czerpanej z przeszłości… Swego czasu zaprojektowałem trzy modele butów biegowych: Vengeance, Vortex oraz Vector. To klasyczna seria, odpowiadająca latom 80. Posiada wyraźnie zaznaczone wszystkie niezbędne elementy buta: nosek, system sznurowania, zapiętek, tylne logo, obszar śródstopia, Swoosh, podeszwę środkową i zewnętrzną. Wówczas tworzenie nowych modeli odbywało się według tego schematu. W mojej wersji Air Maxów chciałem nawiązać do wszystkich tych szczegółów.
To niemal jak hołd do klasycznej metody projektowania z wielu elementów, typowej dla tamtej dekady. Jednak samo wykonanie butów jest już jak najbardziej nowoczesne.
Nike Air Max Ultra M dostępny będzie od 24 marca na nike.com/airmax oraz podczas Air Max Day, 26 marca, w warszawskich salonach Warsaw Sneaker Store 2 oraz Run Colors.