Nie ulega wątpliwości, że Nike to firma, która nie boi się ryzyka. Zapewne nigdy nie odniosłaby tak znaczącego sukcesu, gdyby nie odważne decyzje wpływowych panów za biurkami. Mowa tu o technologiach, kontraktach podpisanych ze sportowcami czy nawet doboru kolorystyk do swoich flagowych produktów.
Zostańmy chwilę przy kolorystykach. Już niebawem do sprzedaży trafi kolejny pack (ot, takie ładne słowo) obejmujący cztery kompletnie nowe warianty kolorystyczne Waszego ulubionego obuwia z widoczną poduszką gazową – Air Max 1. Tym razem będą one zaczerpnięte z innej linii produktów Nike’a – Mercurial, znanej zwłaszcza osobom zainteresowanym futbolem.
A w taki sposób swój nowy pack zapowiada Nike: “Pomimo, iż dziedzictwo Nike Football sięga początku lat ’70 ubiegłego wieku, to dopiero premiera pierwszego obuwia z linii Mercurial w 1998 roku sprawiła, że innowacyjna technologia koncernu z Oregonu szturmem wtargnęła na boiska. Wyposażone w superlekką cholewkę wykonaną z materiałów syntetycznych, Mercuriale szczególny nacisk kładłą na maksymalizację szybkości. Z roku na rok dziedzictwo powiększa się rozrastając na boiska całego świata; ale teraz także poza nie!
Na najnowszy pack Air Max 1 FB Premium składają się 4 kompletnie różne warianty kolorystyczne czerpiące z kolejnych okresów w erze Mercuriali (…): kontrastującą zieleń z czerwienią (2014), fiolet z pomarańczą (2010), żółty z czarnym (2006) czy srebrny z neonową zielenią. Buty zostały wykonane z dokładnie tych samych materiałów, co ich futbolowe odpowiedniki z konkretnych lat: syntetyczne cholewki z zamszowymi i siateczkowymi detalami.
Znacie Air Maxy. Znacie Mercuriale. Teraz świat doświadczy kolekcji Air Max 1 FB Premium inspirowanej Mercurialami.”
Światowa premiera packu oficjalnie została zapowiedziana na 12 kwietnia. Trafi do sprzedaży jako quickstrike, czyli edycja mocno limitowana.